, ,
This gadget loads the event details dynamically via code in global javascript. Do not remove.

SPRINGBOARD® i Aalborg: Digital app-virksomhed, der booster unges mentale sundhed, søger sparring på forretningsmodel og go-to-market strategi

  • 18 Jan 2024
  • 13:30 - 16:30
  • EIFO, kl 13:30 til 16:30 pa GrowAAL; C.A. Olesens Gade 4; Mødelokale: Executive (3. sal), 9000 Aalborg
  • 16

Registration

  • Sidste tilmeldingsfrist er: 16. januar 2024
  • Sidste tilmeldingsfrist er: 16. januar 2024

Registration is closed



Obs: Dette er 1. af 2 SPRINGBOARD®s der afholdes sammen.

Introduktion til SPRINGBOARD®

Virksomheden er et appløsningsværktøj designet til at sprede positiv anerkendelse i klassefællesskaber. Værktøjet er resultatet af den stigende mistrivsel blandt børn og unge, som virksomheden forsøger at tage hånd om gennem brug af positiv psykologi og gamification. Virksomhedens mission er at styrke klassefællesskaber og bidrage til at forbedre unges trivsel.


Punkter til sparring

Til dette SPRINGBOARD® søges paneldeltagere, der kan give sparring på følgende områder:

                            1. Forretningsmodel – Hvordan kan vi optimere og strukturere en bæretygtig forretningsmodel, der appelerer til vores målgruppe og samtidig sikrer en stabil indtægtskilde?

                            2. Go-to-market – Hvordan kan vi forme vores go-to market strategi med henblik på at tiltrække vores målgruppe og skabe opmærksomhed til vores onboarding - herunder hvilke elementer, der er vigtige at have med i overvejelserne?


                                        Branche: App

                                        Udviklingsstadie: Pre-proof of Concept

                                        Region: Nordjylland

                                        Kompetencer i panelet:

                                        • B2G
                                        • Digitalisering
                                        • Forretningsmodeller
                                        • Innovation (forretning, marked, produkt, proces)
                                        • Virksomhedsdrift & Handlingsplan





                                        Virksomhedens og idégrundlag

                                        Digital app-løsning designet til at sprede positiv energi gennem komplimenter og anerkendelse. Konceptet understøtter positivitet og anerkendelse. Missionen er at tilbyde et positivt socialt netværk og regulere den eksisterende negative opfattelse af sociale medier.


                                        Produkt/ydelse

                                        Mistrivsel blandt unge er et meget velkendt emne i forskningslitteraturen. Den seneste skolebørnsundersøgelse fra 2022 viser, at teenageårerne er særligt udfordrende, især blandt 15-19 årige piger. Andelen af unge, der føler sig ensomme, har lav livstilfredshed, et dårligt selvvurderet helbred og har haft en psykisk lidelse er steget markant. Den stigende mistrivsel skyldes blandt andet sociale medier, grundet perfekthedskulturen, hvor de ikke føler sig gode nok.


                                        Løsning

                                        Vores løsning forsøger at modvirke den udbredte mistrivsel ved at fungere som et sundt alternativ til andre sociale medieplatforme. En af kernefunktionerne, der er under udvikling i appen er en række spørgsmål, vi genererer til brugerne. Disse spørgsmål er designet som en "kompliment-måling" med positive udsagn, der giver brugerne mulighed for at anerkende og give hinanden komplimenter på kryds og tværs i sit klassefællesskab.


                                        Forretningsmodel

                                        Forretningsmodellen er baseret på en abonnementsmodel. Modellen er tilpasset antal elever på skolerne. Som et supplement til app’en sælges kompetenceudviklings-workshops til underviserne. Desuden skal der opbygges et community, der består af et unge board, der kommer med input og feedback til indhold samt vores website med podcast, værktøjskasser til selvudvikling mm., som finansieres gennem google affiliate.


                                        Kunder

                                        Brugere: 13-19 årige piger og drenge

                                        Kunder: efterskoler, privatskoler, ungdomsuddannelser


                                        Markedet & konkurrenter

                                        Der findes lignende spil og app’s, trivselsprogrammer og socialøkonomiske virksomheder, der deler vores mission. Vi kombinerer det bedste fra alle verdener med primært fokus på positiv psykologi.


                                        Vækstpotentiale/mål/ambition

                                        Vi sigter mod at blive det foretrukne og mest effektive trivselsværktøj samt opbygge en forening sammen med fonde såsom Børns Vilkår.


                                        Ledelse og team

                                        Teamet består af en grafisk designteknolog, en markedsføringsøkonom og begge afslutter en PBA i Innovation & Entrepreneurship pr. 31/1. Co-founder – læser datamatiker.


                                        Økonomi/finansiering

                                        Pilotprojekt forventes finansieret af fonde. Vi forventninger omkostninger på omkring 200.000 kr. før app’ens lancering. (til udvikling, administrative omkostninger, markedsføringsomkostninger mm.)


                                        Status

                                        Virksomheden er i gang med at opbygge et ”unge advisory board” med udvalgte unge mellem 13-19 år samt i gang med at opbygge et professionelt advorisy board og bestyrelse samt i gang med test af forskellige features i ”virkeligheden” til vores bachelor, der handler om udvikling af virksomheden.

                                        CONNECT Denmark — Bryghuspladsen 8, 3. sal, 1473 København K — Telefon: +45 27 28 17 86 — E-mail: connect@connectdenmark.com — Sociale platforme:
                                        Powered by Wild Apricot Membership Software